neděle 17. září 2017

Rady našich babiček ....










      je to věkem ....







      nebo hledáme záchranu ?

      Rady našich babiček jsou čím dál tím víc IN
       proč asi ....
     
      


     

       Podzim - to je období  zpracovávání úrody ,
       zavařování , sušení , mražení , atd

      Já mám na programu jablíčka - zatím padaná
      a je jich vážně spousta ...
      Ve stavu  přesnídávky je již pár sklenic ve spíži uloženo
      ale zkusila jsem  - dle rad babiček -
      zavařit čistě jen nastrouhané jablíčko - ve vlastní šťávě.
    
     







        ani sušička nelenila ....













                                                              Deštík nám vše umyl
                                  tak doufejme, že se na nás sluníčko co nejdříve zase  usměje
                                              



                                                                                       







10 komentářů:

  1. Šikulka...Taky doufám, že sluníčko vyleze!Ila

    OdpovědětVymazat
  2. Jablíčka mám ráda. Z padaných dělala štrůdl. Čtyři šišky a druhý den zbývala sotva půlka jedné :D Křížaly se také chystám usušit. Jinak u nás prší každý den, tak se také těším na sluníčko. K.

    OdpovědětVymazat
  3. U nás nějak jablíčka letos nejsou... vůbec úroda ovoce, po rozmarech letošního počasí zbylo pár švestek.
    Jen špendlíků bylo dost, jsou zavařené a i se louhují ve alkoholu :-)
    Pavel

    OdpovědětVymazat
  4. Ivanko, jablka ve vlastní šťávě dělá moje mamka celé rodině. Není nad to v zimě otevřít sklenici a vyklopit na koláč. Křížaly jsou naše stálice!
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Úrodu jablíček Ti závidím, u nás nejsou. Dokonce ani kamarádka, která nás každoročně zásobuje má jen sotva pro vlastní potřebu. Takže u nás křížaly letos nebudou...
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
  6. Jéé, to je krásná úroda . U nás jablíček letos bylo jen pár. Zavařovaná jablíčka v zimě přijdou vhod.Přeji hezký večer.
    Iva

    OdpovědětVymazat
  7. Před pár lety jsem takhle padaná jablíčka zpracovávala a je to paráda, když se jen vyklopí na koláč nebo štrúdl. Letos mne to teprve čeká. Máš jablka krásně zavařená i usušená.:-)

    OdpovědětVymazat
  8. Ivanko i já se ráda poslední dobou vracím k radám mé bábinky. Že by opravdu ten věk.. Křížaly miluji a jablka ve vlastní šťávě v zimě nemají konkurenci.
    Krásný podzim ti přeji.Z❤

    OdpovědětVymazat
  9. Ivi, předloni jsem zavařila jablíčka ve vlastní šťávě a úplně všechny skleničky se mi zkazily. Nevím, kde jsem pochybila. Křížaly jsme dělali každý rok, jen letos ne. Jablek nebylo tolik. Ještě jsme sušili jablečné slupky na čaj. S šípkama nebo bylinkama výborný čaj!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jodi -děkuji za nakouknutí - jablíčka letos zavařuji poprvé , tak uvidím. Pro jistotu budu raději i mrazit - přeji pěkné podzimní dny ♥

      Vymazat